Neues Brand Design für die besten Schokoladen der Welt von Realgestalt, der Berliner Agentur für strategische Markenentwicklung.

Brand Design for the Best Chocolates in the World

Realgestalt, Berlin’s agency for Strategic Brand Development, conceives a new Brand Design for the best chocolates in the world.

Rausch Corporate Design Verpackungsdesign

Challenge

A new generation, new distribution channels, and a greater range of products: Fassbender & Rausch, a family business from Berlin with a longstanding history, repositions itself with a new Brand Design and Brand Strategy.

  • Rausch Logo Alt und Neu im Vergleich

Result

Macro footage of chocolate, complex photographic compositions in the style of the old masters combined with fresh, simple colors – the new Brand Design feels innovative, still communicating the company’s close ties with its own tradition. Elaborate stories introduce the products, their origins, and the people working behind the scenes.

  • Aufwändige Fotokompositionen im Stil alter Meister kombiniert mit frischen klaren Farben zeigen die Schokoladen auf neue Weise und vermitteln das entspannte Verhältnis des Unternehmens zur eigenen Tradition. Fotos von Fotograf Attila Hartwig
  • Aufwändige Fotokompositionen im Stil alter Meister kombiniert mit frischen klaren Farben zeigen die Schokoladen auf neue Weise und vermitteln das entspannte Verhältnis des Unternehmens zur eigenen Tradition. Fotos von Fotograf Attila Hartwig
  • Aufwändige Fotokompositionen im Stil alter Meister kombiniert mit frischen klaren Farben zeigen die Schokoladen auf neue Weise und vermitteln das entspannte Verhältnis des Unternehmens zur eigenen Tradition. Fotos von Fotograf Attila Hartwig
  • Aufwändige Fotokompositionen im Stil alter Meister kombiniert mit frischen klaren Farben zeigen die Schokoladen auf neue Weise und vermitteln das entspannte Verhältnis des Unternehmens zur eigenen Tradition. Fotos von Fotograf Attila Hartwig
  • Aufwändige Fotokompositionen im Stil alter Meister kombiniert mit frischen klaren Farben zeigen die Schokoladen auf neue Weise und vermitteln das entspannte Verhältnis des Unternehmens zur eigenen Tradition. Fotos von Fotograf Attila Hartwig

Would you like a sample of Rausch’s Plantagenschokolade, as soon as possible?

Send us a message or call us directly:

Realgestalt GmbH
Linienstraße 40
10119 Berlin, Germany

Tel. +49 30 88 77 76-0
Mob. +49 175 415 2215
ed.tl1503094367atseg1503094367laer@1503094367tsop1503094367

close
?

Naming

Why does it say ‘Fassbender & Rausch’ on the Schokoladenhaus (headquarters) in Berlin but simply ‘Rausch’ on the packaging? Realgestalt, keeping Online Branding in mind, suggests using a general name for all products, the address and the website: ‘Rausch’

  • Rausch Corporate Design Schokoladenhaus
  • Rausch Corporate Design Schokoladenhaus Logsprint
  • Rausch Website Mobil

Website

Why does it say ‘Fassbender & Rausch’ on the Schokoladenhaus (headquarters) in Berlin but simply ‘Rausch’ on the packaging? Realgestalt, keeping Online Branding in mind, suggests using a general name for all products, the address and the website: ‘Rausch’

Packaging

For the new chocolate and praline creations by Rausch, Realgestalt developed new names that denote grandness–Majestäten (majesty), Signaturen (signature), Raffinessen (refinements).

  • Rausch Package Design Schachteln
  • Rausch Package Design Tragetasche vor Textur

Brand Design

The Brand Strategy is best seen in the key visuals developed by Realgestalt. Photographs of pure chocolate highlight the purity of the products. The pictures are utilized in large format with packaging, website, business supplies, and in the Schokoladenhaus.

Rausch Schokoladen-Abonnement Rausch Magazin Editorial Design Abobox Eine Broschüre der Plantagenschokolade von Rausch. Design von Realgestalt

Print

The magazine showcases the extraordinary variety of flavors of the chocolate manufacturer Rausch in a bound edition. The pictures inspire the reader to learn more. Layout, graphics, and production by Realgestalt.

Print

The magazine covers current topics and offers an inside view on how the Rausch chocolate is made.

Rausch Corporate Design Magazin

Guidelines

With the help of Realgestalt’s guidelines, Rausch has full control over the design of their brand. Here, design principles for various applications are documented for employees and partners to use.

  • Guidelines der CI Agentur Realgestalt für Rausch
  • Rausch Corporate Design Guidelines
  • Rausch Textur 1
  • Rausch Textur 2
  • Rausch Textur 3
  • Rausch Textur 4
  • Neues Brand Design für die besten Schokoladen der Welt von Realgestalt, der Berliner Agentur für strategische Markenentwicklung.
  • Rausch Textur 6

Making of

Photographer Attila Hartwig makes artful compositions out of chocolate choosing a traditional style Photo production: Realgestalt, Creative Director: Anne Kohlermann, seen here with Robert Rausch.

Rausch Corporate Design Fotoshooting Expression Making 2 Rausch Corporate Design Fotoshooting Expression Making 1 Rausch Corporate Design Fotoshooting Expression Making 3

Services

Send us a message or call us directly:

Realgestalt GmbH
Linienstraße 40
10119 Berlin, Germany

Tel. +49 30 88 77 76-0
Mob. +49 175 415 2215
ed.tl1503094367atseg1503094367laer@1503094367tsop1503094367