Eisgekühlte Jägermeiste Flasche mit schwarzem Hintergrund und orangefarbener Banderole im Brand Design von Realgestalt

Germany’s world-renowned Liquor with a New Brand Design

A visual upgrade for a successful German brand: Jägermeister overcomes its wild orange phase and is ready for future challenges.

Orange leuchtende Floating Bar von Jägermeister bei einem Open Air Konzert im Brand Design von Realgestalt
Challenge

The liquor brand Jägermeister chose the Brand Key ‘A TRUE CHARACTER’ as part of the new Brand Visual Design. Realgestalt was responsible for the new visual appearance and defined all communication actions.

  • Drei Ansichten einer Jägermeister Flasche im neuen Brand Design von Realgestalt
  • Wortmarke von Jägermeister in grün gegen einen schwarzen Hintergrund entwickelt von der Agentur Realgestalt als Teils des neuen Brand Designs
  • Konzert der Jägermeister Rock Liga mit Rockband mit Logo der Veranstaltung im Hintergrund. Markenstrategie von Realgestalt
  • Jägermeister als Mixed Drink, zum Beispiel mit Cola und Orange. Brand Design von Realgestalt
  • Alle Buchstaben der neuen Typographie für Jägermeister. Brand Design von Realgestalt

The Essence of the Brand

The new image is consequently derived from the Brand Key ‘A TRUE CHARACTER’ and the claim ‘ECHT. JÄGERMEISTER.’ With this appearance, the brand’s values of straightforwardness, trustworthiness, and angularity come alive. The brand presents itself self-confident and powerful, still remaining authentic and down to earth.

  • Jägermeister Flasche und T-Shirt mit Aufschrift 'Say Jä'. Brand Design von Realgestalt
  • Aufnahmen einer Jägermeister-Flasche im neuen Brand Design entwickelt von Realgestalt
  • Aufnahmen einer Jägermeister-Flasche im neuen Brand Design entwickelt von Realgestalt
  • Aufnahmen einer Jägermeister-Flasche im neuen Brand Design entwickelt von Realgestalt
  • Aufnahmen einer Jägermeister-Flasche im neuen Brand Design entwickelt von Realgestalt
  • Aufnahmen einer Jägermeister-Flasche im neuen Brand Design entwickelt von Realgestalt
  • Broschüre für Mitarbeiter zum neuen Brand Design von Jägermeister entwickelt von Realgestalt
  • Broschüre für Mitarbeiter zum neuen Brand Design von Jägermeister entwickelt von Realgestalt
  • Broschüre für Mitarbeiter zum neuen Brand Design von Jägermeister entwickelt von Realgestalt
  • Broschüre für Mitarbeiter zum neuen Brand Design von Jägermeister entwickelt von Realgestalt

The Movie for the Brand Visual Design

How do the individual design elements work as a whole? This movie explains the new Brand Visual Design to Jägermeister employees and outsiders.

Kurzer Film, der die neue Brand Identity von Jägermeister erklärt. Corporate Design von Realgestalt

With “ACHTUNG WILD!” (CAUTION WILD!) the brand had established an extremely successful position within a vibrant party culture. But will the same style be successful for this group in ten years? The new version of “ECHT. JÄGERMEISTER” is based on the concept of a maturing generation, willing to remain loyal to a brand.

What is the procedure, if you change the appearance of a very well-known brand? We would love to show you.

Send us a message or call us directly:

Realgestalt GmbH
Linienstraße 40
10119 Berlin, Germany

Tel. +49 30 88 77 76-0
Mob. +49 175 415 2215
ed.tl1511468934atseg1511468934laer@1511468934tsop1511468934

close
!
  • Eine Übersicht des neuen Brand Design von Jägermeister: Logos, Wortmarken, Bildmarken, Farben
  • POS-Display für Jägermeister für den Verkauf in Supermärkten. Brand Design von Realgestalt
  • Ein iPad mit einer Seite, die das neue Brand Design von Jägermeister zeigt
  • Sitzsäcke mit Jägermeister-Wortmarke im neuen Brand Design entwickelt von Realgestalt
  • Projektraum von Realgestalt für die Entwicklung des neuen Brand Designs für Jägermeister

About the Project

Jägermeister is one of the ten most successful liquor brands worldwide and the only German brand on this list. The challenge of creating a new appearance for this successful brand was met by Realgestalt through an understanding of the traditions, treasures, and values of the brand. All elements of the concept were derived from the bottle: the logo for the origin, the banderole for the livelihood, and the angularly shaped bottle for its down-to-earthness.

  • Rückansicht einer Floating Bar von Jägermeister bei einem Open Air Konzert im Brand Design von Realgestalt

Services

Send us a message or call us directly:

Realgestalt GmbH
Linienstraße 40
10119 Berlin, Germany

Tel. +49 30 88 77 76-0
Mob. +49 175 415 2215
ed.tl1511468934atseg1511468934laer@1511468934tsop1511468934